Podcast - Succes kræver ledelse

#13 - Hvordan kan du håndtere dilemmaer, når du er projektleder eller leder?

July 04 · 23 min 33 sekunder
Vis noter

Hør ledelseskonsulent Lise-Lotte Berg og projektkonsulent Else Kathrine Friis tale sammen om arbejdsmæssige dilemmaer, og hvordan du kan håndtere dem som projektleder og leder.

Et dilemma er en situation, hvor du skal træffe et vanskeligt valg, typisk mellem to lige dårlige eller gode muligheder. Som projektleder eller leder betyder det, at uanset hvad du beslutter om et dilemma, så efterlader du nogen, der ikke er helt tilfredse. Men husk: Det er ikke din skyld, det er dilemmaets natur, at du ikke kan stille alle tilfredse.

Når du står i et dilemma, skal du vælge mellem:

  • hensynet til den enkelte (ofte en enkelt medarbejder)
  • hensyn til fællesskabet, kerneopgaven (organisationen)
  • hensynet til nedskrevne retningslinjer og politikker (vilkår)

Lyt med og bliv klogere på, hvordan du kan håndtere dilemmaer.

Nysgerrig? Så se mere på følgende sider:
Konsulenthuset Berg's
Lise-Lottes LinkedIn

Husk at abonnere & tak
Husk at abonnere på podcasten, hvis du kunne lide det, du hørte. Tak fordi du lytter med.